torsdag 29 april 2010

Siffran 3

Idag var det dags för siffran tre i sifferboken. Barnen får också göra extrasidor varje gång vi arbetar med sifferboken. Titta gärna i den med era barn!
Efter fruktstunden gick vi igenom läxan som handlade om att förbereda sig inför utvecklingssamtalet. Lite spännande men även läskigt att vara med på utvecklingssamtalet.
Imorgon går barnen till Blackebergsparken efter lunch och vi hoppas på fint väder.
Glöm inte att titta på barnens film i gårdagens inlägg - barnen är mycket stolta!
/Maud

1 kommentar:

  1. Vill berätta om ett litet sött missförstånd.
    Dottern höll på att berätta om vad som hade hänt i skolan idag och vad de hade gjort och arbetat med.
    "Vi har arbetat med 3´an".
    Jaha, tänkte jag, vad spännande det har de ju inte gjort förut. Jag frågade hur de hade arbetat och fick till svar "Som vanligt". Oj, tänkte jag, jag har visst missat att de har gjort det tidigare och frågade: "men har ni arbetat med 3´an förut?" "Nä, det klart att vi inte har, men med andra siffror..."
    Då först förstod jag att det handlade om siffran 3 och smålog för mig själv:-)

    SvaraRadera