fredag 20 december 2013

God jul och Gott nytt år!

TACK!

Tack alla föräldrar och barn för den här terminen. Det har varit en ära att få lära känna alla juveler och få vara med i deras utveckling. Passar också på att tacka för presenten jag fick. Det blir gott ;)
I natt är jag på Arlanda och får användning för pocket shop-presentkortet också! Toppen då jag läste ut senaste boken i morse.

Vi gjorde en utvärdering tillsammans igår. Vad barnen tyckte att de hade lärt sig varierade friskt mellan att lära sig sammansatta ord, räkna långt, lyssna på andra och att det står ett W på pennan man ska använda på whiteboardtavlan (jag råkade använda fel och det var ju spännande att få se och höra om). Barnen fick sedan dokumentera vad de själva tyckte att de hade gjort bra i år. Det var många som gjorde ett stort hjärta vilket betyder att de tränat på att vara en bra kompis.

Jag ser gladeligen fram till vårterminen då vi alla är utvilade och fulla med ny energi. Då ska vi också få lära känna våra nya pedagoger! Ni får ett mail med inbjudan till föräldrarfika i slutet av januari då ni får chansen att prata lite extra med Malin och Annika.

Vårterminen börjar onsdag 8/1. Vi kommer då att "slänga ut julen" i form av dans i idrottssalen tillsammans med FB. Barnen behöver inte ha idrottskläder eller handduk med sig.

Barnen fick ett kuvert idag och i den ligger en liten hemuppgift till torsdag 9/1. Detta kommer barnen att få visa och berätta om på torsdagen. Vi kommer att koncentrera oss lite extra på att de nya pedagogerna och barnen ska lära känna varandra. Elin kommer att vara kvar till 24/1 så vi har lite extra styrka genom henne ;)

 
Jag önskar er alla en God Jul och Ett Gott Nytt År!
 
Hälsningar Lollo
(Simon och Elin hälsar också. Marie och lilltjejen träffade jag alldeles nyss och hon hälsar hon med.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar