fredag 21 februari 2014

Inför vecka 9


Hej!

I veckan som varit har barnen repeterat lite av varje i språkleken; sista ljudet, antal ljud i ett ord, göra ljudjakt på ljudet O. De har även skrivit klart en saga som de själva kommit på individuellt, med 3 färdiga händelsebilder.

Trygghetsdagen var lyckad hörde jag! Tyvärr har jag varit sjuk flera dagar men har sett bilder på hela skolans skapelser.

Det är med spänning jag ska titta på barnens ”vänliga läxa”!

När vi kommer tillbaka efter sportlovet ska barnen arbeta med mönster och i huvudsak träna på att ta ut den återkommande delen i ett mönster. Vi kommer också att göra bokstaven U och siffran 4. Om vi hinner ska vi börja med NTA – projektet ”Jämför och mäta”.

Viktigt! På fredagen 7/3 ska vi till Konserthuset. Vi kommer inte att äta mat i skolan, istället ska barnen ha med sig matsäck. Tänk på att de behöver bra mat så de orkar resten av dagen. Läsk, chips och godis kan ni ha kvar hemma. En bulle eller kaka kan man få ha med till efterrätt.

Det är många kvar som behöver boka utvecklingssamtal på skolwebben. Om ni behöver bokningshjälp kan ni maila mig. Jag har försökt att inte lägga samtal under arbetspassen för barnens skull, därför finns det mest tider torsdag em och några sprida tider under måndag em, onsdag em, onsdag fm och torsdag fm. Jag har fått ledigt från vissa skolmöten för att slippa ha samtal under undervisningstid så jag skulle vara jätteglad om ni bokade de tider jag lagt ut. Det blir mycket svårare att få till en tid efter dessa veckor.

Torsdag 13/3 är det APT och fritids stänger 15.45. Onsdag 19/3 är hela skolan stängd då vi har planeringsdag både lärare, fritidspersonal och övrig personal.

Önskar alla en trevlig helg och en härlig sportlovsvecka!

/ Hälsningar Lollo

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar