torsdag 7 november 2013

Inför vecka 46

Hej!

Jag vill börja med att berätta om våra FN-hälsningar som åkte iväg över landet i heliumballonger. Det kändes lite misslyckande att inte alla kunde hålla i sin egen hälsning, de trasslade in sig i blåsten och vi fick därför släppa iväg ett helt knippe. Ett av dessa knippen hamnade faktiskt i Pargas i Finland! Mannen som hittade ballongerna i skogen skulle fylla år dagen därpå och använde därför ballongerna till sin fest. Eftersom vi hade skrivit skolans adress kunde ha också skicka en hälsning tillbaka till oss för att berätta detta. Jättekul! Nu känns det mer lyckat dessutom.

I veckan som varit har barnen tränat en del på sångerna som X, Y, Zebra sjunger med oss. De kommer till oss på fredag nästa vecka. Här är länken till deras konsert ännu en gång så barnen kan öva hemma om de vill.

http://www.youtube.com/watch?v=i7XRGQBRb7g

Barnen har också önskat att få med sig texten till vår "Södra Ängby-låt". Tyvärr har jag inte haft med mig rösten den här veckan så vi har inte kunnat öva den då det bara är jag av pedagogerna som kan den, hittills.

Vi har börjat jobba med att göra kulisser till föreställningen, det blir spännande att se hur det blir när det är klart.

Barnen har arbetat med matematikbegreppen "Lika många" och "Dela lika" i bland annat matematikboken.

Jag har gjort Bornholmstest med några av barnen denna vecka och kommer fortsätta med resten under närmsta tiden. Detta kommer jag att göra även efter jullovet för att se att utveckling sker och för att kunna göra min undervisning så bra som möjligt för alla. För de barn som redan kan läsa lyssnar jag på deras läsning också.

Tyvärr måste jag meddela att min röst nu har tappats bort helt så jag kommer att vara hemma och leta reda på den under morgondagen och hoppas att både jag och min röst är på plats igen på måndag. Elin börjar därför klockan 8 i morgon, fredag.

Trevlig helg!
Hälsningar från Lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar