torsdag 31 januari 2013

Veckobrev!

Hej allihop!

Äntligen har alla tillfrisknat!
Barnen har haft mycket energi och det har lekts mycket och arbetats mycket. De flesta har hunnit arbeta ikapp det som de missade under förra veckan och övriga har fått föjdjupa sig i lite andra uppgifter. Arbetet med klockan har fortsatt och de flesta tycker det är väldigt kul och vill lära sig mer och mer.
Vi har arbetat med bokstaven Ä och ett nytt kapitel i lyckostjärnan. Det handlade om svåra ord, vad man vill bli när man blir stor och att sätta ihop ord.
Vi har arbetat med Stegvis som denna vecka handlade om hur andra kan känna i olika situationer, visa att man kan tycka olika, hur man är rättvis, att man ibland gör saker med vilja men att saker även kan ske av ren olycka. Vi har även arbetat en hel del med känslor.

Barnen skulle ha en läxa med sig hem idag som handlar om "Min Fritid". Både jag och mina barn är sjuka så jag är hemma och har missat att informera mina kollegor om detta. Om ni inte får med läxan hem så är det ingen katastrof. Några kommer säkert i morgon och kan ta den då annars tar ni med den på måndag och barnen får göra den i sin takt.

Ha en trevlig helg!

Salina Jennifer Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar